Jazz na hradě – recenze CD

Nahrávka skvělé zpěvačky Eleny Sonesnhine s jejím už deset let funkčním komorním souborem Jocose Jazz je dokladem toho, proč často zlehčovaně zmiňovaný ,klubový‘ jazzový mainstream je skutečnou krví jazzové hudby: Z hudby čiší radost z hraní, umění hutných sólových miniatur, úcta ke standardům, která je stejně logická, jako naše přirozené uznávání všeho podstatného v hudbě minulosti. Mluvit o postavení jednotlivých hudebníků v našem jazzu současnosti je zbytečné. Kytarista Mirek Linka, vibrafonista Radek Krampl, kontrabasista Petr Dvorský, bubeník Branko Križek i hostující trumpetista Juraj Bartoš v dokonalém souznění s hlasem zpěvačky způsobili, že album Elena Suchánková-Sonenshine & Jocose Jazz (Multisonic, edice Jazz na Hradě, 2006, 60:19) se přiřadilo k nejzdařilejším aktualitám dokládajícím vitalitu našeho jazzu. Repertoár alba, zdánlivě různorodý – od harlemského skladatele evergreenů Fatse Wallera (Honeysuckle Rose), přes revuálního skladatele třicátých let Jimmyho McHugha (Exactly Like You) či klasika jazzové moderny Horace Silvera (Song For My Father), až k moravské či slovenské lidové písni, sjednocuje cit pro latinoamerickou hudbu, swing a bluesovou náladu. Dokonale to představuje ,fúze‘ moravské písně Ej padá, padá rosička s How Insensitive brazilského kytarového a písňového barda A. C. Jobima. Bartošova trubka s Kramplovým vibrafonem a lehce pulzující rytmikou prosvěcovanou popěvováním kytary Mirka Linky, tvoří k Elenině zpěvu doslova křehký zvukový doprovod. Závěrečné soulově laděné Save Your Love For Me (B. Johnson) dokládá, že i rytmicky energický jazz lze skvěle zahrát bez elektronické podpory rytmické baterie. Jde jen o vnímavost příjemce.

Vladimír Kouřil, UNI 2/07

<< Zpět

webmaster | © Elena Sonenshine 2010 - 16